کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9295 | مشاهده و دانلود: 747288517 | آخرین بروزرسانی: 1403/04/17 | اعضاء: 317590 | نظرات: 37939
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
🖤شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32 فقط 89 هزار تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

تأثیر مستقیم فیس‌بوک بر هویت دینی جوانان

به گزارش سافت گذر به نقل ازگرداب؛ موضوع تأثیر یا عدم تأثیر فضای مجازی بر هویت دینی جوانان، مسئله‌ای است که چند روزی است در پی سخنان اخیر رئیس جمهوری مطرح شده است.

نتایج تحقیقات صورت گرفته در کشور نشان می‌دهد که بین استفاده جوانان از فیس‌بوک و هویت دینی آنان رابطه معناداری وجود دارد.

در یکی از این پژوهش‌ها، دوفصل‌نامه علمی-پژوهشی دین و ارتباطات در شماره 42 در زمستان 1391، نتایج یک مطالعه موردی با موضوع فیس‌بوک و جوانان شهر اصفهان را با عنوان «تعامل در فضای مجازی شبکه های اجتماعی اینترنتی و تاثیر آن بر هویت دینی جوانان» به قلم وحید قاسمی، صمد عدلی پور، مسعود کیانپور از دانشگاه اصفهان منتشر کرده بود.

در نتایج این پژوهش آمده است: «بین مدت زمان عضویت و میزان استفاده از فیس‌بوک رابطه معنادار معکوس و بین واقعی تلقی کردن محتوای شبکه‌های اجتماعی مجازی و هویت دینی کاربران رابطه معنادار مثبتی وجود دارد. یعنی هرچه مدت زمان عضویت و میزان استفاده از فیس‌بوک افزایش پیدا کند، هویت دینی کاربران ضعیف‌تر می‌شود.»

این پژوهش تأکید می‌کند: «وجود رابطه معکوس و معنادار هویت دینی با تعامل در فیس‌بوک نشان می‌دهد که متناسب با افزایش میزان استفاده و مدت زمان عضویت در این شبکه در میان جوانان، شناسه‌ها و مولفه‌های هویت دینی دستخوش دگرگونی می‌شود و احساس تعلق خاطر به شاخص‌های هویت دینی، ماهیتی انتخابی به خود می‌گیرد.»

در ادامه نتایج این پژوهش، به تعامل در فضای مجازی و تاثیر دوگانه‌ آن بر ابعاد هویت دینی جوانان پرداخته شده است: «با افزایش دسترسی و بهره‌مندی از مجاری نوین اطلاعاتی و ارتباطی و افزایش مدت زمان استفاده و نوع مصرف، به دلیل تأثیرپذیری افق ذهنی و بینشی و ارتقا و گسترش جهت‌گیری‌های شناختی، عاطفی و عملی، از یک سو، از شدت ابعاد پیامدی و تجربی کاسته و از سوی دیگر، هویت دینی جوانان در بعد شناختی تقویت می‌شود.»

هم‌چنین بر اساس نتایج این پژوهش، «استفاده از شبکه‌های اجتماعی اینترنتی بر شیوه، سبک دین‌داری و هویت دینی آن‌ها تاثیر می‌گذارد و قرائت‌های دینی مختلف را در آن‌ها افزایش می‌دهد.»

برای دریافت فایل کامل این پژوهش با فرمت PDF و حجم 875 و در قالب 32 صفحه، می‌توانید روی پیوند زیر کلیک کنید:

متن کامل پژوهش رابطه دین و فیس‌بوک
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 20826 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: gerdab.ir تاریخ خبر: 1393/03/07 تعداد مشاهده: 1682
سافت گذر
نظرات بینندگان

محمد 1393/03/08 06:57
تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر تمامی ابعاد زندگی در کشورهای غربی هم بسیار تحت بررسی های مختلف قرار گرفته و جامعه شناسان کشورهای مختلف در رابطه با هویت ملی و فرهنگی جوامعشان هشدار داده اند.خیلی ساده لوحانه است که این شبکه ها را بی تاثیر بدانیم.آدم نباید بگه اگر سلامتی با یک سیگار از بین میره میخواهم نباشد.سلامتی معنوی و جسمی هر دو نیاز به مراقبت از آسیب ها و تهدیدات مختلف و تقویت آن دارد و الا ....lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
مجید 1393/03/07 18:02
قطعا فیسبوک و گسترش پیدا کردن اون یکی از دلایلش همین مورد هست. ویدئویی دیدم که در اون مشخص میشد جناب زاکربرگ اگر اسمشون رو اشتباه نگنم (موسس فیسبوک) یک آتئیس هست و به دنبال نابود کردن دین و مسائل الهی هست.

یا رب
سامان 1393/03/07 14:23
اونهایی که تاثیر شبکه های مجازی رو بر روی دین و ایمان افراد قبول ندارند واقعا چشم و گوششون رو به روی حقیقت بستن.
این همه بودجه که آمریکا سالانه برای تخریب دین و فرهنگ ما و خیلی کشورهای دیگه سرمایه گذاری می کنه، اگه براش اثر نداشت خرج نمی کرد.
دین اسلام کامل و بی نقصه، ولی این دلیل نمیشه که ما هم کامل باشیم و بی نقص. ما نقص داری و به دینمون به طور کامل عمل نمی کنیم. پس واضحه که اون ها می تونن روی دین و ایمان ما تاثیر بذارن و ما رو از اصل دور کنن.
این حرفا که «ح ح» یا «پویا» می زنن واقعا پیچوندن واقعیتهاست. اصل دین درسته و دچار تزلزل نمی شه ولی خود ماها چی؟ ماها هرکدوممون به هرحال نقصهایی داریم این دلیل نمی شه که چون نقص داریم پس بذاریم این نقص تبدیل بشه به بی دینی مطلق.

تاثیر شبکه های مجازی یه واقعیت ثابت شده است، چشم و گوشمون رو نبندیم...lay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
مجید 1393/03/07 10:37
با سلام
کاش pdf رو کامل میخوندین بعد نظر میدادید.
این تحقیق بر اساس نظریه گیدنز و نظریه کاشت یا پرورش گربنر صورت گرفته. اونهایی که آنطرف آب هستن خوب میدونن چیکار دارن میکنن و تاثیر گذاری رسانه و شبکه های اجتماعی رو خوب می شناسن و الا میلیادها دلار برای شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و فعالیت در شبکه های اجتماعی خرج نمیکردن. همانطور که تبلیغ یک جنس در خرید اون تاثیر مستقیم داره ، همون جنس میتونه دین و اعتقادات باشه که هرچه قدر تبلیغ اونها بیشتر باشه به همون نسبت خریدار اون حرفها هم بیشتره خصوصا جوانان....
مهران 1393/03/07 09:17
من میدونم ایرانی ها چشونه... اینا چون میخوان از فیلتر شکن استفاده نکنن.. میگن تاثیر فیس بوک بر اعتقاد دینی.. این حرفا چیه... فیس بوک فضای مجازیه.... مگه میشه ادم به خاطر فضای مجازی.. دین و خدا و پیامرش و امامانش رو فراموش کنه.
آقای روحانی شما دیگه چرا... ؟؟؟؟؟
پویا 1393/03/07 08:38
سافتگذر جان! مجبور نیستی هر چی دستت اومد منتشر کنی. مگه چقدر امکان اظهار نظر در موارد مختلف وجود داره. بالاخره شما تو این مملکت کار میکنی و از این راه ارتزاق میکنی و برای این که نونت آجر نشه باید محدودیتها رو رعایت کنی. اما لزومی هم نداره دردسر برای خودت بخری. الان من واقعا غیر به به و چه چه چه نظر دیگه ای میتونم بدم که منتشر بشه؟ آیا میتونم بدون ترس از متهم شدن به موارد مختلف صادقانه نظرمو راجع به این خبر بدم؟
خب دین داریم تا دین. دینی که برخی افراد فقط در ظواهر و ریاکاری و تملق و خرافه سازی و تبعیض و تکفیر و قدرت طلبی وهزار مفسده میبینند و دینی که برخی در راستگویی و صداقت و عدم چاپلوسی برای پیشرفت و اعتراض به حاکم مستبد و برابر دانستن مردم و رفع هر گونه تبعیض و عشق ورزیدن به همه موجودات عالم و احساس مسئولیت در برابر همنوعان و سایر موجودات و ... میبینند.
حالا کدوم دین با فیسبوک دچار تزلزل میشه و کدوم دین تقویت؟ جواب این سوال رو فقط وجدان بیدار انسان میتونه جواب بده و گرنه هزار جور مغلطه و سفسطه میشه کرد تا حقایق رو وارونه جلوه داد. بستگی به این داره تریبون و میکروفن دست چه جریانی باشه
ح ح 1393/03/07 08:32
هویتی که قراره با فیس بوک از بین بره می خواهم صد ساله سیاه نباشه.